logo ladaskoda logo2

PEUGEOT 2008 DKR sa vracia na preteky, zúčastní sa Silk Road Rally v Číne

PEUGEOT 2008 DKR sa prvýkrát od Dakaru koncom augusta zúčastní pretekov. Silk Road Rally sa inšpirovalo legendárnou Hodvábnou cestou a vedie po niekoľkých najimpozantnejších cestách v Číne.

Rally sa koná od 29. augusta do 11. septembra a zúčastnia sa na nej dve autá.

 

 

Tím Peugeot Total čaká dych berúca cesta cez krajinu, ktorá predstavuje pre značku najvýznamnejší trh. Táto účasť na China Grand Rally, ktorá je dnes známa ako Silk Road Rally, je jedným z kľúčových momentov intenzívnej prípravy tímu na Dakar 2016. Autá budú riadiť francúzske posádky v zložení Stéphane Peterhansel/Jean Paul Cottret a Cyril Despres/David Castera. Čaká ich legendárna výzva, v ktorej obstoja len najlepší.

 

V rámci príprav na preteky prešiel Peugeot 2008 DKR celou radou technických úprav. Na štart sa postaví v technickej konfigurácii interne nazývanej ako „2008 DKR 2015+". Počas príprav boli využité skúsenosti získané v januári na prvom rally Dakar, na ktorom sa PEUGEOT zúčastnil po 25 rokoch. Najväčšie zmeny nastali na karosérii, na zavesení kolies a motore. Taktiež má nové pneumatiky Michelin, vďaka ktorým sa znížila celková hmotnosť a zároveň zvýšil výkon pri rovnakej úrovni robustnosti.

dkr6

Toto auto je medzistupňom pred verziou, ktorá sa zúčastní rally Dakar v januári 2016. Vo výbave má už viacero prvkov, ktoré boli otestované v Maroku počas tohto roka. Ale aj tak skúsený tím ako je Peugeot Total vie, že pri testovaní noviniek nemôže nič nahradiť intenzívnosť pretekov. Nasadenie dvoch áut v Číne na Silk Road Rally tak predstavuje rozhodujúci krok v technickom vývoji PEUGEOT 2008 DKR. Vývoj intenzívne pokračuje, pretože kým Stéphane Peterhansel a Cyril Despres budú pretekať v Číne, Carlos Sainz bude niekoľko tisíc kilometrov od nich pokračovať v príprave auta pre rok 2016.

 

„Silk Road Rally" bude takou malou generálkou pred Dakarom", hovorí Stéphane Peterhansel, jedenásťnásobný víťaz legendárnej rally, ktorý sa prvýkrát zúčastní Silk Road Rally v Číne. „Táto skúška je pre nás veľmi cenná, pretože je to najdlhší test, aký sme kedy robili. Budeme môcť kopírovať typ časového plánu a podmienok, aké budú v Južnej Amerike. Niektoré trasy sú veľmi podobné."

dkr5

Pre Cyrila Despresa, ktorý minulý rok vo veku 40 rokov prešiel z motoriek na autá, s ktorými zaznamenal 5 víťazstiev na Dakare, nebudú čínske preteky len príležitosťou pre ďalšie zoznámenie sa so svetom automobilov, ale aj možnosťou zvyknúť si na nového spolujazdca Davida Castera. Ten sa bude musieť oboznámiť so svojou novou úlohou.

 

„Stále sa musím ešte veľa učiť ohľadom riadenia vozidla na rally Dakar a David ešte viac", hovorí Cyril Despres, „ale myslím, že je dobré učiť sa spolu a vzájomne si pomáhať. Bude pre nás dôležité rásť spoločne, ako posádka. Dôverujem jeho schopnostiam."

 

David Castera nie je je ani zďaleka neznámy vo svete Rally Raid: zúčastnil sa niekoľkých rally Dakar na motorke, s najlepším umiestnením v roku 1998, kedy získal tretie miesto. „Nikdy mi nenapadlo, že budem Cyrilov spolujazdec! Skutočne, keď mi to prvýkrát navrhol, myslel som, že žartuje. Moje pretekárske ja nikdy úplne neodišlo", hovorí bývalý motorkár. „Len to prežívam iným spôsobom. Po tom, ako prišla táto nová výzva, sa neviem dočkať pretekov!"

dkr11

Rally Silk Road v Číne odštartuje v meste Xi'an, takmer 1 000 kilometrov na juhozápad od Pekingu. Toto bývalé hlavné mesto Číny (pod názvom Chang'an) je preslávené tým, že sa tam nachádza hrob so 6 000 bojovníkmi terakotovej armády. Trasa, ktorú pripravil bývalý víťaz a organizátor rally Dakar Hubert Aureol, povedie posádky popri Veľkom čínskom múre a do vyprahnutých púští s obrovskými piesočnými dunami. Rally vedie po stopách Marca Pola a meria 6 500 km, cez hory i veľmi husté lesy. Bude rozdelená na 13 etáp a povedie cez päť provincií: Shaanxi, Ningxia, Vnútorné Mongolsko, Gansu a Xinjiang.

DKR1

Pre tím Peugeot Total a Red Bull to bude kľúčový test, ako vysvetľuje Bruno Famin, riaditeľ tímu Peugeot Sport: „Naším hlavným cieľom je pokračovať s posádkami vo vývoji auta a vyskúšať nové prvky počas pretekov. Navyše, Čína je pre nás mimoriadne významným trhom. Okrem prípravy sa teda nevyhýbame príležitosti zažiariť na pretekoch v tomto úžasnom prostredí."

 

Toto bude fantastická skúsenosť pre tím Peugeot Total! Prípravy na rally môžete sledovať vo videoklipe.

 

Užitočné informácie:

 

30.8.: RS1 (Xi'An - Zhongwei). 102 km. Max. nadmorská výška : 1934 m. Tvrdá pôda / Šotolina a občas kamenitý povrch.
31.08.: RS2 (Zhongwei - Alxa Zuoqi). 63 km. Max. nadmorská výška : 1500 m. Piesok 10%.
01.09.: RS3 (Alxa Zuoqi - Alxa Zuoqi). 153 km. Max. nadmorská výška: 1400 m. Piesok 10 %.
02.09.: RS4 (Alxa Zuoqi - Eji Naqi). 204 km. Max. nadmorská výška: 1680 m. Tvrdá pôda 70% / Piesok 30%.
03.09.: RS5 (Eji Naqi - Alxa Youqi). 272 km. Max. nadmorská výška: 1600 m. Tvrdá pôda / Sypká pôda / Tvrdá pôda / Piesok.
04.09.: RS6 (Alxa Youqi - Alxa Youqi). 202 km. Max. nadmorská výška: 1800 m. Piesčitá pôda / Tvrdá pôda / Piesok a duny.
05.09.: RS7 (Alxa Youqi – Alxa Youqi). 237 km. Max. nadmorská výška: 1750 m. Vyschnutú púštne údolie / Tvrdá pôda.
06.09.: RS8 (Alxa Youqi-Zhangye). 167 km. Max. nadmorská výška: 1600 m. 100% Piesočné duny.
07.09.: RS9 (Oddychové dopoludnie – Zhangye- Zhangye Desert Park 14:00). 2 km. Max. nadmorská výška: 1600 m. Tvrdá pôda / Sypká pôda / Tvrdá pôda / Piesok.
08.09.: RS10 (Zhangye-Jiuquan). 176 km. Max. nadmorská výška: 1900 m. Tvrdá pôda / Piesčitá pôda
09.09.: RS11 (Jiuquan-Dunhuang). 244 km. Max. nadmorská výška: 1700 m. Rýchly úsek na tvrdej pôde / Kamene/ Vyschnuté piesčité údolie.
10.09.: RS12 (Dunhuang-Dunhuang). 222 km. Max. nadmorská výška: 2500 m. Kamenitá pôda / Vyschnuté púštne údolie/ Piesčitá pôda / Vyschnuté kamineté údolie
11.09.: RS13 (Dunhuang-Dunhuang) . 162 km. Max. nadmorská výška : 2500 m. Piesok 50% / Tvrdá pôda 50%

 

Celková dĺžka rýchlostných skúšok: 2206 kilometrov
Celková dĺžka rally: 5656,13 kilometrov (vrátane spojovacích úsekov)

 

Preteky sledujte na www.peugeot-sport.com a www.redbullcontentpool.com

 

Správa bola prevzatá od Peugeot Slovakia.

 

Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby