logo ladaskoda logo2

PEUGEOT 2008 DKR16 je väčší a silnejší!

Táto verzia je širšia, dlhšia a silnejšia, prispôsobená na dobíjanie nových území. Ponaučená, zostáva verná konceptu s pohonom dvoch kolies.

 

 

 

Od kedy 2008 DKR prekročila cieľovú čiaru na poslednom rally Dakar, oddelenie vývoja neprestajne pracovalo na návrhu ešte lepšej verzie.Využívajúc ponaučenia zaznamenané v januári tohto roku, zostáva verná svojmu odvážnemu konceptu vozidla s pohonom dvoch kolies.

 

 

SI201509210359 hires jpeg 24bit rgb

 

Od začiatku má PEUGEOT 2008 DKR16 veľmi odlišnú morfológiu. Vďaka širším rozchodom kolies a rozšírenému rázvoru prezentuje agresívnejší postoj. Už predtým skrátený predný a zadný previs boli ešte viac redukované, čím sa zlepšila schopnosť tejto šelmy ísť kamkoľvek. Piesočné duny, skalnaté svahy, brody riek ... je pripravená vrhnúť sa do toho a prekonať všetky pasce, ktoré robia z rally Dakar jedno z posledných veľkých dobrodružstiev na tejto zemi.

 

Okrem týchto zmien bola kompletne prepracovaná aj aerodynamika. Predná kapota a otvory nasávania vzduchu umiestnené pod strechou boli úplne zmenené, aby poskytovali optimálnu aerodynamickú rovnováhu medzi prednou a zadnou časťou auta, ako aj lepšie prúdenie vzduchu. Tieto úpravy jej dodajú ešte agresívnejší a ostrejší výraz.

 

FD -150914 Peugeot Test in Morocco 0031

 

Ani pod hliníkovou kožou PEUGEOT 2008 DKR16 nechýbajú zmeny. Zavesenie kolies bolo kompletne prepracované, aby vozidlo lepšie zvládalo veľmi rôznorodý a drsný terén. Rovnako na nových ráfikoch, prvýkrát z horčíkového monobloku, sú obuté pneumatiky Michelin, ktoré sú robustné, ľahšie a efektívnejšie.

 

Aj pod kapotou motora sa skrýva veľa noviniek. 3-litrový motor V6 s dvojitým turbom napriek obmedzovaču vzduchu zvýšil svoj výkon. Rozsah využitia motora je vyšší, čo je obzvlášť cenné počas kľukatých špeciálov.

 

dkr 3

 

Samozrejme, všetky tieto zmeny starostlivo otestovali jazdci tímu Peugeot Total počas intenzívneho testovacieho programu. Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz a Cyril Despres majúci skúsenosti zo sedemnástich víťazstiev na rally Dakar, na motorke aj s autom, aktívne viedli vývoj ich nového auta. Niektoré diely PEUGEOT 2008 DKR16 už boli úspešne otestované na autách, ktoré vyhrali na China Silk Road Rally.

 

dkr 5

 

Riaditeľ Peugeot Sport Bruno Famin, počas testov v Maroku, kde boli schválené záverečné technické zmeny na 2008 DKR16, popísal filozofiu, ktorou sa riadila koncepcia auta:

 

„Nebola spravená jedna veľká zmena na aute. Ide o sériu zmien v rôznych oblastiach, ktoré, ako dúfame, spolu prinesú celkové zlepšenie. Sústredili sme sa najmä na stabilitu a na jednoduché používanie motora.
Pod karosériou prešli značnými úpravami zavesenie kolies a motor. Vykonané testy, ako aj dvojité víťazstvo v Číne preukázali, že sme na správnej ceste. Naša úroveň prípravy je oveľa lepšia ako pred rokom, pred naším prvým rally Dakar. Všetko bolo pre nás tak nové! Ale vieme, že stále potrebujeme zhromaždiť veľa skúseností, kým budeme skutočne pripravení čeliť rally Dakar, o ktorom vieme, že trasa aj podmienky pretekov môžu byť veľmi rôznorodé."

 

dkr 4

 

Stéphane Peterhansel a Carlos Sainz už mohli oceniť pokroky, ktoré predstavuje nové auto z hľadiska správania, výkonu a trakcie. Francúzsky jazdec sa nevie dočkať štartu na pretekoch za volantom tejto verzie 2016: „Naozaj cítime, že auto je dlhšie, širšie a že jeho ťažisko je nižšie: je oveľa stabilnejšie! To nám umožní pohybovať sa rýchlejšie v zákrute. Taktiež vnímame rozdiel na úrovni motora: ukazuje sa, že je nielen silnejší, ale je možné využiť jeho plný výkon aj pri nízkych otáčkach motora. Už je len na nás, aby sme ho používali čo najefektívnejšie. A to je príjemná výzva! Nedosiahli sme ešte maximum našej kapacity, ale testy sú zatiaľ veľmi produktívne."

 

Kým sa posádky zúčastnili Silk Road Rally v Číne, Carlos Sainz jazdil na inom mieste, vzdialenom niekoľko tisíc kilometrov od kolegov, a sústredil sa na vývoj vozidla PEUGEOT 2008 DKR16. Po najazdení množstva kilometrov má španielsky jazdec veľmi presnú predstavu o jeho potenciáli: „Testy prebehli dobre a s autom sa nevyskytli žiadne problémy. Má oveľa vyšší potenciál, ako mala minuloročná verzia v rovnakom čase! Jeho spoľahlivosť je tiež veľmi uspokojivá. Zmenili sme mnoho prvkov v kľúčových oblastiach, takže toto auto môžeme považovať za úplne nové v porovnaní s verziou z roku 2015."

 

dkr 6

 

Technická špecifikácia PEUGEOT 2008 DKR16

 

 

MOTOR:

Typ: V6 bi turbo Diesel
Zdvihový objem: 2993 cm3
Počet ventilov: 24
Umiestnenie: Vzadu vstrede
Počet valcov: 6 do V pod 60 °
Výkon: 350 k
Krútiaci moment: 800 Nm
Maximálny otáčky: 5000 ot./min.
Maximálna rýchlosť: 200 km/h
Mazivo: TOTAL QUARTZ 10 W 50

PREVOD:

Režim: pohon na 2 kolesá

Prevodovka: pozdĺžne uložená 6- rýchlostná s manuálnym sekvenčným ovládaním

Mazivo: TOTAL 755 HPX 80 W 140

 

ŠASI

Rám: rúrkový

Karoséria: karbón

 

ZAVESENIE KOLIES/BRZDY/RIADENIE

Zavesenie kolies: s dvomi trojuholníkovými ramenami

Pružiny: skrutkové (1 na každé koleso)

Tlmiče pruženia: nastaviteľné (2 na každé koleso)

Zdvih pruženia: 460 mm spolu

Stabilizátory: vpredu a vzadu

Riadenie: priame s hydraulickým posilňovačom

Kotúče/brzdy: dvojitý hydraulický okruh, strmeň monoblok z ľahkej zliatiny, 4-piesty/strmeň, kovové ventilované predné a zadné kotúče, predné kotúče 355 mm, zadné kotúče 355 mm

Ráfiky: monoblok z horčíka 17x8,5

Pneumatiky: Michelin 37/12,5x17

 

ROZMERY:

Dĺžka: 4284 mm

Šírka: 2200 mm

Výška: 1794 mm

Zadný previs: 631 mm

Rázvor: 653 mm

Objem nádrže: 400 l

 

Správa bola prevzatá od Peugeot Slovakia. 

Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby