logo ladaskoda logo2

Autosalón Ženeva: Peugeot ukázal 508, novú vlajkovú loď

Novinka dostala športovo strihnutý interiér a bezrámové okná.

     ŽENEVA. Vo svete, kde čoraz viac automobiliek ponúka ako svoju vlajkovú loď či najluxusnejší model veľké SUV, ide Peugeot svojou cestou. Veľmi sympatickým a exkluzívne pôsobiacim modelom 508.

Novú generáciu modelu 508 predstavil Peugeot na prebiehajúcom autosalóne v Ženeve. Starší, klasický manažérsky sedan sa zmenil na nízke a štýlové, športovo a luxusne pôsobiace auto.

508 už nie je sedan ale "päťdverové kupé" či liftback, kedy sa s vekom kufra dvíha aj zadné sklo. To odhaľuje 485-litrový kufor, o niečo väčší ako mal predchodca.

 

    Riešenie zadnej časti nás mimoriadne oslovilo hlavne zvonka. Čiernym pásom prepojené zadné svetlá s 3D LED grafikou auto opticky znižujú a tlačia k zemi, takže auto pôsobí ešte nižšie, než v skutočnosti je.

Predku dominujú výrazné vodorovné pásy denného svietenia a Zaujímavým detailom je netradične umiestnené označenie modelu 508 na kapote. Odkazuje tak na Peugeot 504, svojho predchodcu spred päťdesiatich rokov.

 

 

Volant je nízko, i-Cockpit nad ním

 

    Interiér 508 sa podobá na tie, ktoré poznáme z SUV 3008 a 5008. Koncepcia s malým, nízko uchyteným volantom však pasuje do nízkeho auta lepšie, ako do veľkých SUV. Vodič sa ponad volant pozerá na veľký displej namiesto budíkov - Peugeot túto koncepciu interiéru označuje ako i-Cockpit.

Vodič v aute sedí príjemne nízko, chválime športové sedačky verzie GT, v ktorej sme sedeli. Pasažieri sú zo všetkých strán obklopení vysokou palubnou doskou a vysokou líniou okien. Vodiča a spolujazdca oddeľuje mohutný stredový tunel, na ktorom je vysoko umiestnená radiaca páka, ktorá pripomína páku z lietadla.

 

 

Manuál len pre najmenší motor

 

    Na začiatok budú v ponuke dva benzínové a tri naftové motory. Základom je naftová 1,5 BlueHDi s výkonom 130 koní, ako jediná dostupná s šesťstupňovým manuálom. Všetky ostatné pohonné jednotky dostanú automatickú prevodovku. Ponuku naftových motorov dopĺňajú dvojlitre BlueHDi s výkonom 160 alebo 180 koní.

Oba benzínové motory PureTech majú objem 1,6 litra. Slabší dodáva 180 koní, rovnako ako najsilnejší diesel. Vrcholom ponuky je verzia GT, pre ktorú je vyhradený výkon 225 koní.

Prvé kusy by sa mali k novým majiteľom dostať v septembri tohto roka. Uvádzacia verzia "First Edition" by mala stáť okolo 50-tisíc eur, lacnejšie verzie Allure a GT prídu na trh neskôr.

 

 

 

Správa a obrázky boli prevzaté od Peugeot Slovensko

 P Automobil Import s.r.o.

 

 

 

 

Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby