logo ladaskoda logo2

Peugeot 3008 1,6 THP EAT6: Dobrá alternatíva

Peugeot 3008 sme si vyskúšali vo výbornej kombinácii benzínového štvorvalca a klasického šesťstupňového automatu. Aký bol týždeň za jeho volantom?  Auto dokáže ponúknuť komfortnú aj športovejšiu tvár, čo v dnešnej dobe zošnurovanej sprísňujúcimi sa emisnými obmedzeniami treba náležite oceniť.

 

 

 

 

Kúpiť si nové auto s dieselovým motorom sa dnes považuje takmer za hriech. Nie som zástancom toho názoru a možnosť vyskúšať si toto výborné rodinné auto s preplňovaným benzínovým štvorvalcom som privítal. Motor má objem 1,6 litra a maximálny výkon 121 kW (165 k) a ako preferencia káže, spolupracuje s veľmi dobrým klasickým šesťstupňovým automatom. Hoci by ste si mysleli, že 165 koní autu zabezpečí prudko športové schopnosti, nie je to celkom tak. V štandardnom režime je odozva agregátu skôr kontinuálnejšia, čo je podľa mňa dobre, lebo to korešponduje s komfortným až luxusným charakterom auta. Ak by ste sa chceli pobaviť a zajazdiť si svižnejšie, máte možnosť zvoliť si jazdný režim Sport. Prevodovka vtedy motor drží vo vyšších otáčkach a auto sa za plynom bude drať o poznanie ochotnejšie. Auto teda dokáže ponúknuť komfortnú aj športovejšiu tvár, čo v dnešnej dobe zošnurovanej sprísňujúcimi sa emisnými obmedzeniami treba náležite oceniť.

 

 

Poďme k reálnej priemernej spotrebe paliva, lebo tá je v prípade benzínových motorov pre mnohých potenciálnych zákazníkov automaticky strašiakom. Ak si budete užívať skôr komfort auta, viete spotrebu bez veľkých obetí udržať na úrovni 7,2 až 7,6 litra benzínu na 100 kilometrov. Ak zoberiem do úvahy výkon motora a automatickú prevodovku, je to podľa mňa výborný výsledok. V prípade, že budete systém prepínať do verzie Sport, budete jazdiť o poznanie svižnejšie, no motor bude logicky smädnejší. V závislosti od toho, ako často to budete robiť, počítajte s priemerom o liter až dva vyšším. Je to veľa? Podľa mňa s prihliadnutím na veľkosť auta ani nie.

 

 

Peugeot 3008 s benzínovým štvorvalcom ma potešil. K útulnej, kvalitne vypracovanej kabíne a veľkému batožinovému priestoru pridal vydarenú kombináciu benzínového štvorvalca a automatu. Ak teda jazdíte skôr v meste a na krátke trasy, odporúčame absolvovať na tomto aute skúšobnú jazdu. Popravde, aktuálne nie je na trhu v segmente populárnych mestských crossoverov veľa konkurentov, ktorí vám dokážu ponúknuť podobne dobre zladenú alternatívu.

 

 

STRUČNE: Peugeot 3008 1,6 THP EAT6 Allure

 

Čo treba uznať: Pohodlný a kvalitný interiér.

Čo nám chýbalo: Nič podstatné.

Čo nás prekvapilo: Rozumná spotreba.

Cena: základ/test: 19 990 €/28 220 €

Záruka: 4 roky alebo 80 000 km

Technické údaje: Motor: preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 121 kW (165 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 240 Nm pri 1 400 ot.min-1. Emisie CO2 156 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za 8,9 s, V max = 201 km/h, spotreba výrobca/test 7,0/7,4 l/100 km.

 

Text: Peter Lacena, foto: autor                                             

Správa a obrázky boli prevzaté od P Automobil Import s.r.o.

 

Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby