logo ladaskoda logo2

Elektrický Peugeot 208 “Made in Slovakia” ponúkne slušné parametre

Na svetlo sveta sa chystá nová generácia modelu Peugeot 208. Tá príde aj v plne elektrickej verzii, pričom oba varianty sa budú vyrábať v trnavskom závode PSA.

 

 

 

Francúzsky magazín Largus informuje, že plne elektrický Peugeot 208 novej generácie bude využívať identickú pohonnú jednotku ako elektrické SUV DS 3 Crossback E-Tense, ktoré bolo predstavené v septembri. A to je dobrá správa.

 

 

Batéria a možný dojazd

 

 

Pod "kapotou" by sme teda mali nájsť 50 kWh batériu. SUV DS 3 Crossback vďaka nej dosahuje dojazd 300 km (WLTP). V prípade zrejme o niečo ľahšieho a aerodynamickejšieho Peugeotu by sme sa tak mohli dočkať o niečo vyššej hodnoty.

Pri porovnaní s modelom Hyundai Kona Electric sa však zdá, že tento elektrický pohon, aspoň v rámci DS 3, nebude patriť k úplne najefektívnejším. Veď základná Kona disponuje batériou s kapacitou 39,2 kWh, pričom dosahuje dojazd 289 km (WLTP). Na druhej strane by nemal patriť k outsiderom.


Dynamika zrejme poteší

 

Elektromotor s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm v takto malo aute naznačuje, že sa môžeme tešiť na veľmi slušnú dynamiku vozidla. Veď DS 3 zrýchli z 0 na 50 km/h za 3,3 s a z 0 na 100 km/h za 8,7 s.

 

Nabíjanie

 

 

Potešiteľná by mala byť aj podpora pomerne rýchleho domáceho aj verejného nabíjania. Peugeot 208 Electric by mal byť vybavený palubnou nabíjačkou s výkonom 11 kWh a podporovať DC nabíjanie výkonom 100 kW. Doma by sa mal nabiť na 100 % už za 5 hodín (pri 3-fázovom zdroji). Na rýchlonabíjačke to má trvať 30 minút (na 80 % kapacity).

Dojazdu elektromobilu by mal výrazne pomôcť aj rekuperačný systém, vďaka ktorému by mohol nadobudnúť viac ako 20 % regeneratívnej energie.


Výkonné tepelné čerpadlo

 

 

Zdá sa, že výrobca myslí aj na dojaz elektromobilu v zime. Peugeot 208 Electric by mal byť totiž vybavený novým výkonným tepelným čerpadlom, ktoré pracuje až do teploty -37°C. Je efektívnejšie o 25 až 33 % ako predchádzajúca verzia, pričom Peugeot uvádza, že pridá na dojazde až 50 km. Taktiež slúži ako TMS systém pre batériu vozidla.


Flexibilná platforma

 

Koncern PSA bude stavať svoje nové modely na flexibilnej platforme CMP, resp. e-CMP. Tá umožňuje integráciu rôznych druhov pohonu. Jej elektrická verzia má zadnú nápravu posunutú dozadu, aby sa medzi nápravy zmestila batéria. Vďaka tomu by mohla mať elektrická verzia Peugeotu 208 väčší rázvor.

 

Veríme, že vďaka tejto univerzálnej platforme ušetril Peugeot pri vývoji elektromobilu podstatnú sumu peňazí, čo sa pozitívne premietne do predajnej ceny vozidla. V prípadne dostupnej ceny by sa mohlo jednať o zaujímavý elektromobil.

 

Správa a obrázky boli prevzaté od P Automobil Import s.r.o.

 

 

 

 

 

Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby